تبلیغات

ابزار منو ثابت

3NOBARRAN - ماکان توربو



پرقدرت‌ترین نسخه‌ پورشه، یعنی ماکان توربو که با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود، شاسی بی‌نظیر و فرمان‌پذیری عالی پورشه را به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای موجود در کلاس خود است. هنگامی که پکیج ویژه‌ی پرفورمنس هم در کنار نسخه‌ی توربو قرار می‌گیرد، ماکان یک جواهر فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌حال ماکان توربو خودروی بدون نقصی نیست و برای دست‌یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس، برخی جنبه‌های خودرو قربانی می‌شوند.

هنگامی که دو واژه"پورشه"و"توربو"درکنار هم قرار می گیرند.انتظاری جز یک خودروی تمام عیارنداریم که مدل ماکان نیز در این مورداستثنا نیست.ماکان توربو به همراه پرفورمنس پک در مقایسه با ماکان توربوی استانداردبا40اسب بخارقدرت و 50نیوتن مترگشتاور بیشتردر اختیارقرار می دهد تا پیشرانه 6سیلندرVشکل توئین توربوبا حجم3.6لیتر در مجموع440اسب بخار قدرت و600نیوتن مترگشتاوراز طریق جعبه دنده7سرعتهDCTبه چهارچرخ منتقل کند..

اما ماکان توربو فقط به خاطر قدرت بالا و تست سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن در ۴.2 ثانیه ستایش نمی‌شود. ماکان یکی از متعادل‌ترین و خوش‌فرمان‌ترین کراس اورهای بازار جهانی است که وزن فرمان و بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد. با اینکه در پیچ‌های با سرعت بالا کمی تکان بدنه وجود دارد؛ ولی ماکان توربو در بخش کیفیت سواری، حتی با وجود رینگ‌های 21 اینچی نمره‌ی کامل می‌گیرد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری تمام نسخه‌های ماکان مانند GTS یکسان است؛ اما قرار دادن این سواری در کنار ۴۴0 اسب بخار توربو، تجربه‌ی متفاوتی دارد

بسیاری از منتقدان، ماکان را نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل کاین می‌دانند که لزوماً این مورد چندان بد نیست. نمای جلوی ماکان طراحی بسیار منظمی دارد که کاملاً با نمای عقب ساده و بی‌آلایش آن همخوانی دارد. نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، به پکیج آپشن ظاهری توربو با قیمت 7 هزار و 920 دلار مجهز است؛ این پکیج از رینگ‌های 21 اینچی، چراغ‌هایLED ، دریچه‌های هوای سیاه‌رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزئین سیاه‌رنگ بالای رکاب‌ها و چندین مورد دیگر نشکیل می‌شود. بدون شک قیمت این پکیج بسیار بالا است و شاید ماکان حتی بدون این پکیج هم با قرار گرفتن در برابر رقبایی چون مرسدس Qیا آئودی5 GLC، ظاهر بهتری داشته باشد.

در نگاه اول به کابین، بیش از هر چیزی دکمه‌های پرتعداد کنسول مرکزی جلب توجه می‌کنند که احتمالاً بعد از مدتی برای راننده عادی خواهد شد. ماکان یکی از معدود کراس اورهای موجود بازار است که برای تنظیمات مختلف به‌جای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده، باید از دکمه‌های مشخص و فیزیکی در آن استفاده کرد. به‌طور کلی کابین ماکان با پنل فرمان نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کم‌تعداد روی فرمان، طراحی ساده‌ای دارد.

صندلی‌های ماکان با داشتن قابلیت تنظیم برقی در تمام جهات و البته تنظیم بالشتک‌های جانبی، فضای راحت و دلنشینی فراهم می‌کنند. اما در ردیف عقب، فضای سر و پای سرنشینان چندان زیاد نیست. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به 1۵00 لیتر می‌رسد که از میانگین خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.

استفاده از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پورشه آسان و کیفیت وضوح نمایشگر نیز قابل قبول است. پاسخگویی این سیستم و دکمه‌های پرتعداد کابین سرعت خوبی دارد. با سفارش آپشن پورشه کانکت سیستم به قیمت 1300 دلار، قابلیت وای‌فای هات‌اسپات در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. اتصال اپل کارپلی به‌صورت استاندارد در دسترس است ولی اندروید اتو ارائه نمی‌شود. بزرگ‌ترین مشکل سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ماکان، نمایشگر 7 اینچی آن است که در مقایسه با نمایشگرهای 12 اینچی برندهای دیگر، نسبتاً کوچک است.

سیستم‌های کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، انحراف از بین خطوط و کروز کنترل هوشمند به‌صورت استاندارد به همراه ماکان توربو ارائه می‌شوند. با این‌حال سیستم‌های جلوگیری از تصادف یا انواع سیستم‌های نیمه‌خودکار ایمنی در این مدل وجود ندارند. مقامات پورشه اعلام کرده‌اند که تکنولوژی دستیار راننده‌ی اینودرایو (InnoDrive) در مدل‌های پانامرا 2018 و کاین 2019 وجود دارد؛ احتمالاً این سیستم در نسل بعدی ماکان نیز نصب شود.

مصرف سوخت ماکان توربو در هر 100 کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب 13.8، 10.2 و 12.3 است که نسبتاً مصرف بالایی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه این‌که ماکان توربو نیازمند باکیفیت‌ترین بنزین است. قیمت پایه‌ی پورشه ماکان، از ۴7 هزار و 800 دلار یا ۵۵ دلار و ۴00 دلار برای نسخه‌ی S آغاز می‌شود که در کلاس کراس اورهای لوکس، قیمت بدی به‌ نظر نمی‌رسد. اما برای لذت رانندگی با ماکان توربو و توربو به همراه پرفورمنس پک باید به ترتیب حداقل 77 هزار و 200 دلار و 87هزار و 700 دلار پرداخت کرد.

 

یکی از بهترین کراس اورهای لوکس، پورشه ماکان است که به گفته کاربران برادر کوچک مدل کاین نامیده می شود. تقریبا حدود ۵ سالی می شود که از معرفی این ماشین یعنی کراس اور لوکس و اسپرت پورشه ماکان می گذرد. اما بعضی از کارشناسان و متخصصان علاقه مند به برند پورشه ، این ماشین را مناسب خانواده اشتوتگارتی ها نمی دانند. و می دانیم که تیم مهندسی و طراحی این شرکت قدرت طراحی و ساخت مدل های بالاتر از کوپه اسپرت 911 را دارد و شاید برای فهمیدن این مطلب ،لازم باشد 1۵ دقیقه با ماکان رانندگی کنید.

می توان پرقدرت ترین مدل را ماکان توربو که با پیشرانه ۶ سیلندر v شکل توئین توربو ارائه می شود ، همراه با شاسی قوی و فرمان پذیری بی نقص پورشه و به عنوان یکی از بهترین خودرو های موجود در کلاس خود است. اما با استفاده از پکیج ویژه پرفورمنس به همراه نسخه توربو ، ماکان مانند یک تکه جواهر می درخشد. اما نباید این تصور را که ماکان توربو یک ماشین بدون نقص است را داشت زیرا برای دست یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس ، برخی از ویژگی های خودرو نادیده گرفته می شود.


منبع:porsche.zoomit




طبقه بندی: جدیدترین خودروهای جهان،
برچسب ها: ماکان توربو، پورشه، سنوبران، macan-turbo، macan، porsche، 3nobarran،

تاریخ : چهارشنبه 27 دی 1396 | 03:13 ب.ظ | نویسنده : SARDAR 00 | نظرات
.: 3NOBARRAN:.

هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر