تبلیغات

ابزار منو ثابت

3NOBARRAN - مرسدس بنز AMG 53



مرسدس بنز هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعه یک قوای محرکه هیبریدی عملکرد بالا است که از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو و یک موتور الکتریکی با 70 اسب بخار قدرت تشکیل شده است.
خروجی کلی این سیستم نیز 500 اسب بخار قدرت خواهد بود. محصولاتی که به این قوای محرکه هیبریدی جدید مجهز خواهند بود، تحت نام AMG 53 عرضه می‌شوند و بنابراین خانواده AMG 53 هم به محصولات مرسدس بنز اضافه خواهد شد. این قوای محرکه برای اولین بار در نسل آینده مدل CLS ارائه خواهد شد و همان‌طور که مشخص است، CLS53 AMG نام خواهد داشت. تاریخ دقیق عرضه این خودرو هنوز مشخص نیست اما به‌احتمال‌زیاد تا پایان سال آینده راهی بازار خواهد شد.

به گفته منابع مختلف، S کلاس نیز از عضو جدید AMG 53 بهره‌مند خواهد شد اما این مدل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. به گزارش Automotive News، سدان پرچم‌دار S53 AMG تنها در خارج از آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. خانواده AMG 53 مرسدس بنز جایگزین مدل‌های AMG 43 خواهد شد که به یک پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز هستند؛ اما این سیستم هیبریدی جدید نه‌تنها قدرتمندتر است بلکه انتظار می‌رود به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کارآمدتر باشد، سوخت کمتری مصرف کند و گازهای مضر کمتری تولید نماید.
پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید مرسدس بنز از یک سیستم استارت-آلترناتور یکپارچه (ISG) و یک کمپرسور کمکی الکتریکی (eZV) سود می‌برد که تنها در 300 میلی‌ثانیه، دور توربوشارژر را تا 70 هزار rpm افزایش می‌دهد. درنتیجه قدرت اضافه و گشتاور موتور الکتریکی کمک می‌کند تا تأخیر توربو از بین رفته و شتاب بهتری از لحظه
شروع حرکت ارائه گردد. 
تمام محصولات مرسدس بنز که بر روی پلت‌فرم MRA این شرکت ساخته شده‌اند به قوای محرکه AMG 53 مجهز خواهند شد که شامل سدان‌های C کلاس، E کلاس و S کلاس و کراس‌اوورهای GLC، GLE و GLS می‌شود. بدین ترتیب نهایتاً تمام محصولات مرسدس-آام‌گ به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهند شد درحالی‌که ساخت مدل‌های تمام الکتریکی نیز چندان دور نخواهد بود.

 سیستم EQ Boost در حقیقت یک موتور الکتریکی کوچک است که علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، سیستم الکتریکی 48 ولتی خودرو را نیز تغذیه می‌کند. سیستم مذکور در حال حاضر در بعضی مدل‌های مرسدس موجود است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مرسدس S500 سفارش اروپا اشاره کرد.
 سیستم به‌کاررفته در S500 عملکرد نرم و بسیار مناسبی دارد و سبب افزایش قدرت پیشرانه شده است. با این حال، مرسدس به‌ دنبال افزایش توان این پیشرانه بوده و حالا قرار است نسخه‌های AMG مجهز به این سیستم را با نام AMG 53 راهی بازار کند.
لازم به ذکر است که سیستم الکتریکی نیمه هیبریدی به‌کاررفته در مدل‌های AMG 53 تغییری نکرده‌ و تغییرات پیشرانه صرفا محدود به بخش توربوشارژر است. بر اساس ادعای مرسدس، تنها ۴.۴ ثانیه زمان نیاز است تا CLS53 از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.
به لطف استفاده از پیشرانه‌ی نیمه هیبریدی مشابه CLS53 AMG، قدرت و گشتاور E53 AMG مدل 2019 به ترتیب از نسخه‌ی استاندارد E400 با 329 اسب بخار قدرت و ۴80 نیوتن‌متر گشتاور و سدان E43 AMG با 396 اسب بخار قدرت، بیش‌تر است. این اولین باری است که مرسدس تصمیم به تولید نسخه‌ی کامل AMG از مدل‌های کابریولت و کوپه‌ی کلاس E گرفته است.
 
 
تمام مدل‌های AMG 53 به جعبه‌دنده‌ی 9 سرعته‌ی دو کلاچه مجهزند که قدرت تولیدی پیشرانه را از طریق سیستم چهار چرخ محرک انحصاری مرسدس، موسوم به 4Matic، به تایرها انتقال می‌دهد که البته برای افزایش بازدهی، این سیستم می‌تواند تمام قدرت پیشرانه را تنها به چرخ‌های عقب انتقال دهد. مدل‌های CLS53 AMG به تعدادی از تکنولوژی‌های کمک‌راننده که تاکنون تنها در مرسدس کلاس S دیده می‌شد، مجهز‌ شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم فعال کمک ترمز، سیستم فعال کمک فرمان، سیستم فعال محدود کردن سرعت، کروز کنترل تطبیق‌پذیر اشاره کرد.
 در تمام مدل‌های AMG 53 سیستم تعلیق پنوماتیکی استفاده شده است که با استفاده از سیستم انتخاب حالت رانندگی خودرو، می‌توان تنظیمات مربوط حالت‌های راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را روی آن اعمال کرد.سپر جلو در مدل‌های AMG 53 بازطراحی و جلو پنجره‌ی دوپره‌ی آن با کروم تزئین شده است و اگزوزهای گرد دوگانه در عقب خودرو، یکی دیگر از المان‌های طراحی جدید برای AMG 53 است. 




منبع:pedal.zoomit.mercedes-benz



طبقه بندی: جدیدترین خودروهای جهان،
برچسب ها: mercedes-benz، AMG 53، 3nobarran، مرسدس بنز، سنوبران،
دنبالک ها: مرسدس بنزCLS2019،

تاریخ : چهارشنبه 27 دی 1396 | 11:19 ب.ظ | نویسنده : SARDAR 00 | نظرات
.: 3NOBARRAN:.

هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر