تبلیغات

ابزار منو ثابت

3NOBARRAN - استینگر GT



کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.درحالی‌که فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود و همچنین با فاصله بین دو محور معادل 2.9 متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.
 
 
کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که توسعه شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.نسخه دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالی‌که نمونه چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به‌تازگی توسعه یافته استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند.
 
در نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده، برای استینگر دو پیشرانه بنزینی در نظر گرفته شده است. تیپ پایه این خودرو با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که 255 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک که از مدل پرچم‌دار K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما تیپ بالا رده این سدان اسپرت کره‌ای که GT نام دارد، مجهز به یک پیشرانه
3.3 لیتری V6 بای‌توربو خواهد بود که 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. 

کیا گفته است که استینگر با این موتور می‌تواند ظرف 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً رسیدن به حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. بدین ترتیب استینگر سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا لقب خواهد گرفت.نسخه پایه این ماشین دارای رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و لاستیک‌های 225 است درحالی‌که نسخه GT به رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 225 در جلو و 255 در عقب مجهز شده است و ترمزهای آن نیز به‌صورت استاندارد دیسکی تهویه شونده ساخت برمبو است که در جلو دارای کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب دو پیستونه هستند. 

ازلحاظ طراحی بیرونی، کیا استینگر خودرویی کاملاً تهاجمی و شیک به نظر می‌رسد که تا حدودی از سدان اپتیما هم الهام گرفته است به‌گونه‌ای که فرم قسمت جانبی آن بسیار به اپتیما شباهت دارد. اما سبک طراحی کلی استینگر خصوصاً در قسمت عقب و فرم چراغ‌ها، به‌شدت ما را به یاد آئودی A7 می‌اندازد که احتمالاً به خاطر این است که سر طراح کنونی کیا یعنی پیتر شرایر پیش‌ازاین در آئودی کار می‌کرده است.کیا استینگر در داخل دارای صندلی‌های عمیق با روکش چرم ناپا، فرمان ضخیم پوشیده از چرم و ترکیبی از صفحه‌نمایش‌های آنالوگ و دیجیتال است. به‌منظور افزایش حس اسپرت نیز عقربه سنجش‌گرها به رنگ قرمز درآمده‌اند و همچنین صفحه‌نمایش TFT آن نیز نیروی G وارده به خودرو را نشان می‌دهد.
استینگر همچنین چند ویژگی را برای اولین بار در محصولات کیا معرفی کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر نصب شده در زیر صندلی (این بخشی از سیستم صوتی سفارشی 720 واتی هارمن کاردون با 15 بلندگو است) و سیستم هشدار توجه راننده را نام برد. این سیستم، همواره رفتار راننده را تحت نظر داشته و اگر حس کند که سطح توجه و هوشیاری او کاهش یافته به‌صورت خودکار با پخش صدای هشدار و یک نمایش گرافیکی در صفحه آمپر به راننده توجه به جلو را تذکر می‌دهد.از دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی لمسی اشاره کرد.

فرمان این ماشین که به صورت برقی نیز کار می کند، بهترین نمونه حال حاضر بازار به شمار نمی رود اما عملکرد مناسبی از خود نشان داد به طوری که می توان از آن به عنوان بهترین فرمان تاریخ محصولات شرکت کیا  نام برد. موتور این ماشین که بیشتر برای حالت مسابقه طراحی شده است،  هرگز به فرمان اجازه سنگین شدن نمی دهد و این دقیقا همان چیزی است که بسیار از رانندگان ماشین های اسپورت از ماشین انتظار دارند؛ چرا که با وجود چنین فرمان هایی هرگز سطح جاده توسط راننده حس نمی شود. 

از طرف دیگر، چرخ های عقب این ماشین آنقدر سریع می چرخند که گویی به زمین چسبیده اند، تنها در صورتی می توانید چرخش آنها را به آهستگی ببینید که استینگر GT در حال دور زدن باشد. در این قسمت، کیا استینگر امتیازات خوبی بابت مهندسی مناسب سیستم تعلیق و البته دیفرانسیل مکانیکی ضد لغزندگی دریافت می کند(طبق اظهارات مسئولین کیا، دیفرانسیلی که به طوری برقی کنترل شود در دست ساخت است اما هنوز برای استفاده در محصولات کیا آماده نشده است).با توجه به گزارشات و تجربیات قبلی در این زمینه، می توان حدس زد خروجی استفاده از دیفرانسیل برقی، خطی است و چرخ ها به طور کامل در اختیار راننده قرار می گیرند که این ویژگی برای دریفت بسیار عالی به نظر می رسد.
 
 
اگر عملکرد ماشین برای شما مهم است، باید کیا استینگر را در وضعیت دیفرانسیل عقب برانید. توجه داشته باشید که در کیا استینگر شما قابلیت راندن در حالت چهار چرخ متحرک یا 4WD  که توسط شرکت هیوندای طراحی شده است را هم دارید. رانندگی در حالت 4WD، به بهبود عملکرد کلاچ های مرکزی، دیفرانسیل ها،فعال سازی ترمز بر مبنای گشتاور کمک می کند. مسئولین شرکت کیا مدعی اند که عملکرد این ماشین در وضعیت آب و هوایی بد، متوسط است اما در یک روز آفتابی تابستانی، تمام ویژگی های یک ماشین کامل را دارا است.اضافه شدن 155 پوند به وزن قسمت جلوی ماشین، حس سنگین تر شدن استینگر را به سرنشینان نمی دهد و تاثیر منفی بر روی عملکرد ماشین در پیچ ها نیز ندارد. در مجموع باید گفت، خریدارانی که در مناطق با آب و هوای نامساعد زندگی می کنند باید به تمامی این مسائل دقت کنند اما راندن در وضعیت استفاده از دیفرانسیل عقب در هر شرایط جوی مناسب به نظر می رسد.
 
یک کمک فنر تقریباً نمایشی نیز به عنوان توربو در این ماشین تعبیه شده که برای رانندگی در وضعیت 4WD، کمک کمی به راندن آسان ماشین می کند. با وجود قدرت موتور 365 اسب بخاری و گشتاور 376 پوند فوتی و استفاده از موتور شش سیلندر توربوشارژ دو قلو و وزن نسبتاً زیاد آن، اما عملکرد کیا استینگر در خروج از پیچ ها چندان راضی کننده ارزیابی نشد و واکنش کند و آهسته ای برای خروج از پیچ ها از خود نشان می داد. استفاده از توربو در این ماشین اشتباه محض بوده است چرا که باعث کند شدن شتاب ماشین در لحظات حساس شده است.
اما از طرف دیگر، موتور این ماشین که بازطراحی موتورهای با پیشرانه 3.3 لیتری و شش سیلندر کیا محسوب می شود، قدرتمند ارزیابی می شود. وقتی حالت پرشتاب در این ماشین فعال است، استینگر GT را با توجه به سایز و اندازه اش می توان ماشینی سریع به حساب آورد چرا که قادر است ظرف 4.9 ثاینه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. نمایندگی آمریکا کیا به ما اعلام کرد که سفارش ساخت سیستم اگزوز قوی تری را برای بارگذاری در محصولات جدید داده اند تا حضور این ماشین در جاده ها با صدای غرشش احساس شود.
 
آخرین قسمت از ارزیابی های ما از این ماشین به طراحی داخلی و سیستم انتقال هشت دنده اتوماتیک آن مربوط می شود.گیربکس بسیار خوبی در این ماشین به کار رفته و عملکرد آن در پیست مانند بسیاری از سدان های استاندارد ZF هشت دنده اروپایی ارزیابی شد. تعویض دنده ها در این ماشین به سرعت و بسیار روان انجام می شود به طوری که اگر ماشین را در وضعیت اسپورت قرار دهید، به خوبی به صحت این ادعا پی خواهید برد. در سرعت بالا پدال های گاز و ترمز را در وضعیت تعویض دنده دستی امتحان کردم که در کمال تعجب متوجه واکنش کند ماشین به حرکت پدال ها در سرعت های بالا شدم و عملکرد گیربکس در وضعیت اتوماتیک را نسبت به وضعیت دستی، بهتر ارزیابی کردم.
در قسمت صندلی سرنشینان، شاهد صندلی عالی برای راننده و بالشتک های متحرک و قابل تنظیم برای راحتی کردن بودیم که نکته مثبتی برای کیا استینگر GT تلقی می شود. از چرم مرغوبی نیز بر روی صندلی ها استفاده شده که رانندگی با این ماشین را بسیار لذت بخش تر جلوه می کند.اما متاسفانه صندلی کنار راننده بسیار عریض و تا حدی ثابت تعبیه شده که بالشتک های آن نیز حرکت نمی کند و این موضوع فضای بیشتر از حد نیاز سرنشین کنار راننده را در اختیار وی قرار می دهد. چرخ فرمان نیز مانند مدل های سری M در BMW بسیار ضخیم طراحی شده که کار با آن را ساده تر می کند. پنجره های عقب این ماشین کمی کوچک به نظر می رسند اما زاویه دید بیرونی آن مناسب ارزیابی می شود.
 
 علی رغم اینکه شرکت کیا، ماشین استینگر Gt خود را در پیست مسابقه ای نورنبرگ در اختیار ما قرار داد اما باید گفت که این ماشین برای سفر نیز مناسب است و تنها برای مصارف مسابقه ای و سرعتی ساخته نشده است. برخی از آپشن های این ماشین عمداً برای رانندگی آسان طراحی شده اند و این بخش ها با ویژگی های یک ماشین اسپورت در تناقض هستند.پس از بررسی هایی که تیم کارشناسی ما انجام داد، به نظر می رسد خرید این ماشین با قیمت مناسبش بهتر از شورلت SS، با طراحی نامناسب و گران قیمت باشد. علاقه مندان به داج شارژر و کرایسلر 300 نیز با یکبار تجربه رانندگی با این ماشین، عاشق فضای داخلی و صندوق عقب بزرگ آن می شوند.
این ماشین دومین سدان کیا است که با محور عقب ساخته شده است و اولین سدان اسپورت و البته سریع ترین ماشین کمپانی  نیز به شمار می رود. جایگزین مناسب پیدا کردن برای کیا استینگر GT در دنیای خودروسازی امروزی بسیار سخت است.از لحاظ زیبایی نیز آنقدر لوکس است که هر خریدار ماشین های لوکسی را به سمت خود بکشاند و حتی خریدارانی که بودجه متوسطی نیز در اختیار دارند، نیز قادر به خرید این ماشین زیبا هستند.
کیا با عرضه این ماشین جدید تصمیم گرفته سهم خود از بازار خودرو را پس بگیرد و با وجود راحتی سواری با این ماشین و اسپورت و لوکس بودن آن، احتمال موفقیت آن بسیار بالا ارزیابی می شود. فارغ از گذشته و تاریخ کیا استینگر، اما کیا استینگر GT جدید آماده فتح قله های بسیاری در دنیای خودروسازی است.




منبع:pedal.bartarinha.kia



طبقه بندی: جدیدترین خودروهای جهان،
برچسب ها: استینگر، GT، KIA، کیا، سنوبران، 3nobarran، Stinger،

تاریخ : چهارشنبه 27 دی 1396 | 11:53 ب.ظ | نویسنده : SARDAR 00 | نظرات
.: 3NOBARRAN:.

هدایت به بالای صفحه

ابزار وبمستر